جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر

حوزه / حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه آقایان تعطیلی مدیریتی را بس کنند، گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی به همه اقشار به ویژه کارگران فشار می‌آورد، عدم پرداخت حقوق و مطالبات آبداران چه توجیهی دارد؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهر دهدشت امروز در خطبه‌های نماز این شهر با اشاره به عدم پرداخت حقوق آبداران در استان، اظهار داشت: ۲۰۰آبدار در استان از اول سال حقوق نگرفته‌اند و ظاهرا کسی بنا ندارد صدای آبداران را بشنود.

حجت الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: آبداران بی نان، حکایت کارگران شرکت آب و فاضلاب که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند، من توصیه به مسیولین مربوطه دارم یک ماه با تأخیر حقوق امورات زندگی را بگذرانید تا متوجه بشوید زندگی در چنین شرایطی چقدر سخت می‌گذرد.

وی ادامه داد: در شرایطی که مشکلات اقتصادی به همه اقشار به ویژه کارگران فشار می‌آورد، عدم پرداخت حقوق و مطالبات آبداران چه توجیهی دارد؟

آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم روستا قرار دارند

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم روستا قرار دارند، اختلافات درونی شما چرا باید به کارگر ضربه بزند؟ نباید در این شرایط اقتصادی خاص فشار معیشت به آبدار بیاید.

امام جمعه دهدشت بیان کرد: حقوق ناچیز و بخور و نمیری که آبداران در این اوضاع نامناسب اقتصادی به آن دل خوش و بخشی از هزینه‌های زندگی‌شان را از این طریق تأمین می‌کنند، اما از پرداخت آن دریغ می‌شود.

وی با بیان اینکه آقایان تعطیلی مدیریتی را بس کنند، ابراز کرد: این کارگر در آستانه سال تحصیلی جواب فرزندانش را چه بدهد؟ مسئولین بازرسی استان چرا ورود نکردید؟ و چرا ورود نمی‌کنید؟ هر چه حضوری و تلفنی مکرر گفتیم اثر نکرد باید به خطبه نماز جمعه بکشد، ما منتظریم این مسئله حل شود.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، با تشبیه انقلاب اسلامی به درختی قد کشیده که امروز به درخت بابرکت شگفت انگیز تبدیل شده است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در مسیر تکامل فراز و نشیب‌های بسیار و سختی‌هایی را دیده است.

وی ادامه داد: انقلاب تولد دارد، رشد دارد و عمر طولانی دارد، اما برخی عوامل باعث کندی رشد خواهندشد که نیاز به مراقبت دارد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: یکی از عوامل این کندی، عدم شناخت است، اگر مسیولین قدر خود را ندانند و شناخت کافی از کشور نداشته باشند وشناخت از موانع درونی نباشد، حرکت کند می‌شود، اگر موانع درونی برداشته شود و نگاه درون‌زا به ظرفیت باشد عامل پسرفت است.

وی گفت: سستی بینش و ایمان اسلامی به انقلاب و عدم توجه به ظرفیت‌های درونی از دیگر عوامل است، منابع فراوان و ظرفیت‌های بسیار در کشور وجود دارد اما یکی از موانع باور نداشتن اینهاست.

عوامل کندی کار دولت‌ها اعتماد به نسخه‌های بیگانگان است

امام جمعه دهدشت بیان کرد: از دیگر عوامل کندی کار دولت‌ها اعتماد به نسخه‌های بیگانگان است، ظرفیت عظیم در کشور وجود دارد اما ته مانده ذهنی فلان کارشناس کشور را زمین می‌زند، امروز عواقب کم توجهی به اقتصاد مقاومتی را می‌بینیم.

وی از دنیازدگی مسئولان به عنوان عوامل دیکر نام برد و اظهار کرد: اگر مسئولان دچار اشرافی گری باشند، نمی‌توانند کشور را نجات دهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، حاتم بخشی بانک‌ها به کارکنان را یادآور شد و گفت: بانک‌ها عدد قابل توجهی وام به کارمندان خود می‌دهند، اما مردم برای گرفتن وام خُرد عذاب می‌کشند، چطور است برای شرکت‌های خودرو تسهیلات می‌دهند اما وام ازدواج و معیشت و فرزندآوری در پیچ و خم پروسه بانکی می‌ماند، قانون باید برای همه یکسان باشد و دولت باید مسئله بنگاهداری بانکها را حل کند.

وی فعال شدن کرانه باختری و آمدن به کمک حماس و حزب الله را متذکر شد و ابراز کرد: دشمن یا نمی‌خواهد بداند و یا می‌داند در باتلاق افتاده است اما تصورش این است هرچه جنگ افروزی بیشتر باشد جبهه مقاومت تضعیف می‌شود، اما بر عکس است، چرا که شرایط اکنون به نفع مقاومت است.

امام جمعه دهدشت یادآور شد: اگر رژیم غاصب فکر می‌کند با بستن گذرگاه به موفقیت می‌رسد از بی‌عرضگی برخی کشورهای منطقه است که در همدستی صهیونیست رسوا شده‌اند.

وی تأکید کرد: مدیران استان کار را رها نکنید، تغییر دولت نباید سبب شود برخی بی‌خیال امورات مردم شوند، طرح‌ها و اعتبارات مشخص است و تغییر دولت بهانه تعطیلی کار نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha